Awards logo

Sprekers

Let op: onderstaande informatie betreft de sprekerslijst van het vorige MBE, gehouden in april 2015.

Dagvoorzitter: Hans KazanHans Kazàn 150x150

inspireren hun dromen om te zetten in daden.Dat doet hij met authentieke verhalen, passie, enthousiasme en véél humor. Na een lezing van Hans Kazàn verlaten bezoekers de zaal met een brede glimlach en nieuw verworven inzichten. Als presentator betrekt hij bovendien de zaal actief bij de diverse programma onderdelen waardoor het Meetings Business Event een leerzame en tegelijk wervelende belevenis wordt. Vanzelfsprekend illustreert Hans zijn optreden met enkele verbijsterende magische effecten!

 


  

WILLEM DE RIDDER 150x150Willem de Ridder

… is oa bekend als de meesterverteller van Nederland, maar hij heeft ook naam gemaakt als radiomaker, uitgever, bladenmaker, ontwerper, talkshowhost, goochelaar, schrijver, mimespeler.
Vooral het oudste medium: De Orale Traditie, heeft zijn warme belangstelling. Hij is in staat om toehoorders zo te boeien dat tijd en ruimte schijnen te verdwijnen.
Behalve hoorspelen, cassettetochten en radioritten vertelt hij steeds meer antieke verhalen, die ook wel sprookjes genoemd worden. Er is veel onderzoek gedaan naar de diepere betekenis van die ‘sproken’ (oftewel gesproken verhalen). Tot voor kort werd aangenomen dat het kinderverhaaltjes waren die niet op waarheid berustten, maar het wordt steeds duidelijker dat ze precies vertellen hoe het leven, de natuur en dus ons lichaam werkt.
Willem de Ridder heeft ondanks de grote vraag steeds geweigerd om die oeroude verhalen uit te leggen of te verklaren. Sinds enkele jaren vertelt hij er echter een lang verhaal over, dat twee dagen duurt, waarin hij laat zien dat ook uw leven volgens die oeroude overleveringen werkt. Een verhaal over ‘Spiegelogie’ dat u al te goed zult herkennen, maar waardoor de schellen van uw ogen vallen.
‘Leven als in een Sprookje’ blijkt niet zomaar een loze uitdrukking te zijn. Alle verhalen vertellen, zonder uitzondering, over een natuurlijke macht waarover elk mens beschikt. Een oerkracht die geen inspanning vereist en bergen kan verzetten. Sinds wij de sprookjes niet meer geloven bestaat onze opvoeding voornamelijk uit het onderdrukken van die onuitputtelijke bron van energie. De nieuwe ‘sprookjes’ van onze tijd (die u dient te geloven) vertellen dat niets voor niets komt, dat u juist moeite moet doen om uw kracht te gebruiken, dat het leven moeilijk is en dat we hard moeten werken om iets te bereiken. ‘Moeite doen’ is echter de meest effectieve manier om die macht definitief te blokkeren. Het Spiegelogie-verhaal bevat vele waardevolle tips hoe het mogelijk is te wennen aan een dagelijkse toepassing die geen steen op de andere laat.

 



Smaackmakers 150x150Natascha Kooiman

…is ‘duurzaamheid rebel’ met een passie voor food, de wereld, natuur en alles dat leeft. Ze zet zich in voor verduurzaming van ons voedselsysteem en is hiertoe een van de DJ100 (Duurzame Jongeren 100) geworden. Na een traineeship over de eiwittransitie en een onderzoek naar kansen voor de grote contractcateraars om hun aanbod te verduurzamen, zette ze zich in voor verschillende initiatieven zoals Variatie in de Keuken, Viva Las Vega’s, FoodGuerrilla. Met haar compagnon, Aart Jan van Dijk, runt ze nu Smaackmakers Inc. (gericht op verduurzaming van cateraars en kantines) en Smaackmakers Experience (communicatieconcept gericht op bedrijven overtuigen via inspiratie). Samen hebben ze een 10-stappenplan ontwikkeld om catering verder te verduurzamen. Daarnaast zijn ze actief met het ontwikkelen van lessen/workshops rond duurzaam food voor verschillende opleidingen en brancheorganisaties. Samen met reclame- en communicatiebureau BBK/Door Vriendschap Sterker, waar ze lange tijd als merkstrateeg gespecialiseerd in duurzaamheid werkte, heeft ze FoodQuake opgericht, een platform voor duurzame voedselinitiatieven. Ze organiseert, samen met BBK en TNS Nipo 6 keer per jaar het netwerkevent Duurzaamheids Dialoog en organiseert verschillende workshops voor start-ups en jonge entrepreneurs.

 

Aart Jan van Dijk

… Heeft een passie voor reizen, duiken en alle grillige vormen waarin de natuur zich laat zien. Legt zich na diverse rollen binnen Human Resource Management inmiddels volledig toe op een duurzamer omgang van de mens met natuur op land en zee. Daarbinnen heeft hij een sterke focus op de verduurzaming van het voedselsysteem, vanwege de enorme impact van ons menu op het milieu. Startte een paar jaar geleden met een bewustwordingsconcept van interactieve workshops voor groepen en bedrijven waarin laagdrempelige kennis over voedsel en duurzaamheid wordt gecombineerd met duurzame gerechten. Een voorloper van de huidige Smaackmakers Experiences. Naast een periode van betrokkenheid bij The Dutch Weed Burger, startte hij in 2014 de samenwerking met Natascha Kooiman in hun bedrijf Smaackmakers Experience. Samen combineren ze hun psychologische en communicatieve achtergrond met harde duurzaamheidskennis om bewustwording en duurzame gedragsverandering te creëren op het vlak van eten. Ze bieden interactieve Experiences aan om bewustwording rond duurzaam eten te vergroten en adviseren Cateraars en (bedrijfs)restaurants richting verduurzaming via hun adviestraject Smaackmakers Incorporated. Samen werken ze ook mee aan het onderwijsprogramma van de Hogeschool van Amsterdam, organiseren ze diverse evenementen en congressen en helpen ze andere ondernemers bij het opzetten van hun foodconcepten. Vanuit Smaackmakers is hij ook betrokken bij de documentaireserie Giants of the Sea, die bewustwording creëert rond de menselijke omgang met de zee.

 



Ton Visser bril opzettend 150x150Ton Visser

…is oprichter en eigenaar van Beurs Training Nederland en Resultit Sales Training & Coaching. In zijn visie dat men zelf invloed heeft op goede resultaten, voldoening en waardering, geeft Ton Visser trainingen waarbij commerciële vaardigheden aangescherpt worden. In eigen bedrijf, op locatie of buitenhuis. Hierdoor heeft Ton Visser in zijn jarenlange ervaring heel wat trainingslocaties gezien en kan vanuit zijn expertise spreken over de verwachtingen ten aanzien van deze locaties.

 


  

wilbert2 150x137Wilbert van Vree

…promoveerde in 1994 op het proefschrift Nederland als vergaderland. Opkomst en verbreiding van een vergaderregime, een onderzoek naar de ontwikkeling van het vergaderen vanaf de middeleeuwen tot heden. De dissertatie is daarna nog verschillende keren herdrukt en blijft actueel. Van Vree is socioloog, vergaderkundige en oprichter van Vergaderkundig Bureau Van Vree. Met zijn boek Meetings, Manners and Civilization, the Development of Modern Meeting Behaviour (1999, de Engelse bewerking van zijn dissertatie) won hij de Norbert Elias Prijs. Van Vree organiseert regelmatig congressen en geeft in opdracht van overheid en bedrijfsleven workshops over het thema. Op basis van zijn werk als trainer en adviseur schreef hij onder meer het handzame naslagwerk Van Vree’s Vergaderwijzer. Binnenkort komt een e-learning training van zijn hand op de markt. Zie www.vergaderwijzer.nl.

 


 

Sabrina Slagman MBE 150x150Sabrina Slagman

… is sinds 2013 verbonden als Salesmanager aan het WTC Expo in Leeuwarden. In haar rol is zij verantwoordelijk voor de positionering van WTC Expo, evenementenlocatie in Noord-Nederland. In 2014 heeft Sabrina trots de tweede prijs in de strijd om ‘congreslocatie van het jaar’ in ontvangst mogen nemen. Zij weet dus wat het is om als zenuwachtige deelnemer op het podium van MBE te staan. En hoe het voelt om zo’n prestigieuze prijs te winnen. Daarom was zij ook meteen enthousiast toen zij gevraagd werd om de uitreiking eens van de andere kant mee te maken.

 


  

Lakei Producties 150x150Lakei Producties

… is al bijna 25 jaar een briljante toevoeging op evenementen. Zij is bij toeval op een bruiloft van vrienden verwekt. Er wordt een elegant sjabloon ontdekt dat perfect blijkt te passen over feesten, congressen en evenementen. De vereniging La Kei wordt geboren en er worden prachtige pakken ontworpen. Al snel volgt succes. In rap tempo proeven steeds meer en steeds exclusievere gezelschappen van het handelsmerk van La Kei: subtiele, intelligente en aanstekelijke ‘truttigheid’. Royale hoogtepunten vormen de optredens voor het bijna voltallige koningshuis, op de Koninginnedagen van 1996, 2007 en in 2010!

 

MBE2016 1
MBE2016 2
MBE2016 3
MBE2016 4
MBE2016 5
MBE2016 6
MBE2016 7
MBE2016 8